abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Szampan jest dobry na serce

Picie szampana, tak jak kakao, jest dobre dla serca, twierdzą naukowcy. W badaniu, które zostanie opublikowane w tym tygodniu na łamach czasopisma „British Journal of Nutrition”, zespół kierowany przez dra Jeremy’ego Spencera z Reading University, twierdzi, że szampan ma takie same zalety zdrowotne, jak czerwone wino.

Ten szlachetny trunek zawiera przeciwutleniacze polifenolowe, które, jak się wierzy, ograniczają szkodliwe działanie wolnych rodników na komórki w organizmie. Antyoksydanty te spowalniają usuwanie tlenku azotu z krwi, obniżają ciśnienie, zmniejszając tym samym ryzyko chorób serca i udaru mózgu.

Jak powiedział dr Spencer: Odkryliśmy, że parę kieliszków szampana dziennie ma korzystny wpływ na ścianki naczyń krwionośnych — co sugeruje, że ma on potencjał do obniżenia ryzyka udarów i chorób serca.

Korzyści te nie ograniczają się jednak tylko i wyłącznie do napojów alkoholowych. Podobne rezultaty ma także kubek gorącego kakao, twierdzi badacz, choć, jak zaznacza, nie jest tak przyjemny, jak lampka dobrego szampana…

Powyższe badanie zostało przeprowadzone, gdyż chciano się dowiedzieć, jaki poziom przeciwutleniaczy polifenolowych zawiera wyżej wspomniany trunek. Wiadomo, iż antyoksydanty te są obecne w czerwonym winie, natomiast brak ich w białym, a ponieważ szampan składa się zarówno z czerwonych jak i białych winogron, nie miano pewności, co do poziomu polifenoli w tym szczególnym alkoholu.

Źródło: abcZdrowie.pl

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.