abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Szczepionka na dur brzuszny dla krajów rozwijających się

Prowadzone w Kalkucie w Indiach badania nad szczepionką na dur brzuszny dla małych dzieci przyniosły bardzo obiecujące wyniki. Analizy prowadzone były przez organizację charytatywną Międzynarodowy Instytut Szczepień (International Vaccine Institute – IVI) we współpracy z Narodowym Instytutem Walki z Cholerą i Chorobami Jelit ( National Institute of Cholera and Enteric Diseases – NICED). Pokazały one, że popularna i bardzo tania szczepionka Vi może być równie efektywna wśród małych dzieci, jak wśród osób starszych.

To ważne odkrycie, gdyż właśnie dzieci do 5. roku życia są najbardziej zagrożone zachorowaniem na dur brzuszny. Dzięki temu, że cena jednej dawki szczepionki sięga jedynie 0,05$, możliwe jest jej masowe rozpowszechnianie nawet w krajach najuboższych, gdzie epidemia duru brzusznego stanowi największe zagrożenie.

Dur jest jedną z głównych przyczyn zachorowań i zgonów w krajach rozwijających się. Z jego powodu umiera co roku około 216-600 tysięcy osób. Jego przyczyną jest niski poziom sanitarny panujący w tych krajach. Do większości zarażeń durem brzusznym dochodzi po wypiciu skażonej, nieprzegotowanej wody, zjedzeniu niemytych owoców itp. Niestety ośrodki medyczne donoszą ostatnio o rozwinięciu się szczepu wywołującej chorobę bakterii salmonella typhi, który jest oporny na leczenie antybiotykowe. W tej sytuacji szczególnie istotne jest skuteczniejsze zapobieganie zakażeniom.

Badania przeprowadzone w Kalkucie polegały na podaniu niemal 40 tysiącom ludzi szczepionki Vi przeciw durowi brzusznemu albo szczepionki przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu A (ta druga grupa była grupą kontrolną). Przez okres dwóch lat śledzono stan zdrowia ochotników. Okazało się, że w grupie zaszczepionej na dur brzuszny wystąpiło o 61% mniej przypadków tej choroby. Skuteczność środka okazała się najwyższa wśród małych dzieci. Po zaszczepieniu były one aż o 80% mniej zagrożone zakażeniem.

Źródło: redOrbit

Komentarze

klow

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.