abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Ukryte zagrożenia a kremy z witaminą A

Mała ilość witaminy A jest dobra, a zatem większa ilość będzie jeszcze lepsza, prawda? FAŁSZ! Nowe badania wskazują, iż witamina A gra kluczową rolę w produkcji energii w komórkach, co wyjaśnia, dlaczego zbyt mała lub zbyt duża ilość tej witaminy ma negatywny wpływ na nasze organizmy. Jest to szczególnie ważne w kombinacji żywności, napojów, kremów i suplementów żywieniowych z dodatkiem witaminy A, które mogą doprowadzić do przedawkowania.

Ulrich Hammerling, współautor badania z Sloan-Kettering Institute for Cancer Research w Nowym Jorku powiedział: Mimo że niedobór witaminy A nie jest powszechnym zjawiskiem w naszym społeczeństwie, to nadmiar tej witaminy może spowodować poważne rozregulowanie produkcji energii, wpływając na wzrost komórek oraz ich śmierć. Chociaż znaczenie witaminy A dla zdrowego odżywiania i rozwoju płodu jest dobrze znane, to jak do tej pory niejasne było, dlaczego niedobór bądź nadmiar tej witaminy powoduje tak szerokie i poważne uszkodzenia naszych organów wewnętrznych.

Badania Hammerlinga i jego współpracowników wyjaśniają, dlaczego pojawiają się te niepożądane skutki uboczne oraz ujawniają działanie przeciwnowotworowe witaminy A.

Naukowcy na potrzeby badania wykorzystali komórki pochodzące od ludzi i od myszy zawierające specyficzne modyfikacje genetyczne ścieżek chemicznych związanych z mitochondrialną produkcją energii. Komórki te były hodowane z i bez witaminy A, przy czym naukowcy badali wpływ na poszczególne fazy produkcji energii. Wyniki wykazały, że retinol jest kluczowym składnikiem witaminy i jest niezbędny do prawidłowego metabolizmu mitochondriów, działając jako czujnik odżywczy do tworzenia energii w komórkach. Gdy jest zbyt za dużo lub za mało witaminy A, mitochondria nie działają poprawnie, siejąc spustoszenie w naszych narządach.

Zdaniem dr. Geralda Weissmanna, redaktora naczelnego FASEB Journal – stosowanie zbyt wielu produktów wzbogaconych witaminą A może doprowadzić do negatywnych, a nawet śmiercionośnych konsekwencji.

Badania opublikowano w czasopiśmie FASEB Journal.

Źródło: health24.com

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.