abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Unikasz drinków ze względu na wagę? Nie musisz.

Nowe badania sugerują, że umiarkowanie pijące alkohol kobiety mają w rzeczywistości mniejsza skłonność do wzrostu masy ciała, niż zupełne abstynentki. I to nawet, jeśli weźmie się pod uwagę ich ogólny styl życia, palenie papierosów, spożywanie owoców i warzyw, czy aktywność fizyczną.

Różnica ryzyka jest przy tym całkiem wyraźna. Według badań opublikowanych w Archives of Internal Medicine, panie wypijające dziennie od 1,5 do 3 drinków miały, odpowiednio, o 27% i 61% mniejsze ryzyko nadwagi bądź otyłości niż kobiety, które w ogóle nie piją alkoholu.

Oczywiście, nie jest to powód żeby zacząć pić alkohol, jeśli dotąd go nie używałyśmy. Zdaniem ekspertów, nawet tak wyraźne wyniki badań nie są w żadnym razie powodem do tego, aby zacząć codziennie wypijać trzy drinki. Doktor Scott Kahan z George Washington University stwierdził wprost - "jestem pewien, że to nie zmieni moich zaleceń dla pacjentów".

Trzeba mieć na uwadze, że naukowcy, badając wpływ alkoholu na przyrost masy ciała, nie brali pod uwagę szkodliwych konsekwencji jego picia. Codzienne 2-3 drinki mogą nie tylko powodować powstawanie problemów psychologicznych i społecznych, ale mieć także negatywny wpływ na zdrowie. Najwyraźniej nie ma jednak powodu aby całkowicie odstawiać napoje alkoholowe w trakcie diety odchudzającej.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.