abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Warto leczyć cukrzycę ciążową

Według badań opublikowanych w „New England Journal of Medicine”, ciężarne kobiety, które leczą się nawet na najłagodniejszą postać cukrzycy ciążowej – włączając w to dietę, ćwiczenia, kontrolę poziomu cukru we krwi – są mniej narażone na pojawienie się komplikacji podczas porodu, stanu przedrzucawkowego czy wysokiego poziomu ciśnienia krwi w czasie ciąży. Prowadzący badania doktor Mark Landon z Ohio State University Medical Center uważa, że padania pokazały, że warto leczyć każdą, nawet najłagodniejszą postać cukrzycy ciążowej i są ku temu znaczące medyczne przesłanki.

Zostały przeprowadzone dwa pełne, wiarygodne badania, które pokazały spadek urodzeń nadmiernie dużych dzieci, stanów przedrzucawkowych i przybierania matek na wadze dzięki temu – dodaje doktor David Sachs, położnik z Kaiser Foundation Hospital in Bellflower i autor komentarza towarzyszącego publikacji. Drugie badanie, o którym wspomina, zostało przeprowadzone w Australii w 2005 r.

Cukrzyca ciążowa jest krótkotrwałą formą cukrzycy, która może pojawić się w czasie ciąży. Jednakże kobiety, u których się pojawiła, są dwa razy bardziej narażone na rozwój cukrzycy typu 2 w ich późniejszym życiu. W zależności od przyjętych kryteriów zdarza się u 1–14% ciężarnych.

Rośnie liczba takich przypadków na świecie, niektórzy z lekarzy jednak są sceptyczni wobec leczenia łagodnych postaci cukrzycy w ciąży – wyjaśnia Landon.

By zbadać, jaki wpływ na kobietę ma leczenie tej postaci cukrzycy, Landon prowadził badania z udziałem 985 kobiet ze zdiagnozowaną chorobą. 485 z nich otrzymało specjalne zalecenia żywieniowe, ćwiczenia, nauczono je kontrolować poziom cukru i ciśnienia krwi. 473 były pod standardową opieką (grupa kontrolna). Tylko 7% kobiet wymagało zażywania insuliny.

Okazało się, że liczba dużych dzieci spadła o połowę w grupie leczonej na cukrzycę – w kontrolnej było ich 14,5, w tej – 7,1. Zaklinowanie barku podczas porodu pojawiło się w 4% przypadków w grupie kontrolnej, w leczonej w 1,5%. Spadła również liczba cięć cesarskich – w grupie kontrolnej było ich 33,8%, a w leczonej 26,9%. Było mniej przypadków stanów przedrzucawkowych – odpowiednio 13,6% i 8,6%.

Droktor Miriam Greene, ginekolog z NYU Langone Medical Center, komentując te wyniki, powiedziała, że leczenie nawet łagodnej postaci cukrzycy w ciąży wpływa na zmniejszenie traumy w czasie porodu. Sama tak leczy pacjentki i też zauważa tę różnicę.

Źródło: Health.yahoo.com

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.