abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Zakazy się nie sprawdzają

Naukowcy uważają, że rodzice, którzy walczą z otyłością dzieci poprzez zakazywanie im jedzenia wybranych produktów, wcale im nie pomagają, a mogą nawet pogorszyć sytuację. Rodzice odgrywają istotną rolę w kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych dzieci i tym samym utrzymaniu prawidłowej wagi dziecka. Ale ich sukces na tym polu zależy od prawidłowych metod działania.

Dziecięce inhibitory kontroli, które zbliżone są do silnej woli, są kluczem do kontroli ich wagi. Taki pomysł pojawił się w artykule internetowego wydania „Journal of Pediatrics”.

Stephanie Anzman i Leann Birch z Center for Childhood Obesity Research w Pennsylwanii obserwowali 197 dziewczynek, które nie miały latynowskiego pochodzenia. Zbierali informacje o nich przez dziesięć lat, odkąd dzieci ukończyły pięć lat. Naukowcy interesowali się dochodem rodziców, ich poziomem wykształcenia, badali indeks BMI dzieci i rodziców, pytali dzieci, czy rodzice zakazują im jeść niektóre produkty. Matki opisywały również poziom samokontroli u dzieci.

Według badań dziewczynki, które uważały, że mniej się kontrolują, miały wyższy wskaźnik BMI i więcej ważyły w porównaniu do dzieci, które lepiej o sobie myślały. Naukowcy uważają również, że dziewczynki, które mają mniejszą samokontrolę, są dwa razy bardziej narażone na otyłość powyżej 15. roku życia. Badacze zauważyli, że dziewczynki najbardziej narażone na przybranie na wadze to te, których rodzice stawiali restrykcje żywieniowe i o niskiej samokontroli.

Rodzice, którzy w dobrzej wierze zakazywali dzieciom jedzenia ich ulubionych przegryzek i łakoci, czynili je jeszcze bardziej atrakcyjnymi – stwierdza Anzman.

Lepszym wyjściem jest nauczyć dzieci kontroli nad tym, co jedzą, poprzez danie im możliwości wyboru tego, co chcą jeść. Lepiej również nie trzymać w domu zakazanych rzeczy.

Źródło: Health.yahoo.com

Zobacz także:

Cięższe dzieci

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.